Van eind juni tot begin augustus wordt de Zuidboulevard omgetoverd in een strand met dank aan vzw De Daltons.

Waregem Beach

Eind juni organiseert vzw de Daltons onder leiding van raadslid Sven Goethals 'Waregem Beach'. Een weekend lang worden er verschillende sporttornooien georganiseerd op een speciaal daarvoor aangelegd strand. Op vrijdag wordt er gestart met beachrugby, op zaterdag gaat er een beachvoetbaltornooi door en op zondag sluiten ze af met beachvolleybal.

Strand blijft liggen

Het stadsbestuur heeft beslist om het strand dat wordt aangelegd voor de tornooien een maand te laten liggen. Het is een unieke kans om de Zuidboulevard nieuw leven in te blazen. Er zullen ligstoelen voorzien worden en ook het volleybalnet blijft de hele tijd staan.

De stad zorgt voor controle op het terrein. Het terrein wordt ook afgesloten met hekkens en er worden toiletten voorzien. Eten en drank zal de stad niet aanbieden. Hiervoor kan men terecht bij de lokale horecavoorzieningen.

• Cultuur